miercuri, 19 decembrie 2018

LinkedIn, micul șantajist - Cartea a Doua : Potopul

Am elaborat în prima carte geneza acestui mic șantajist care s-a strecurat tiptil - tiptil în viața oricărui corporatist. Dar ce se întâmplă atunci când cedezi șantajului și te decizi să răspunzi fiecărui InMail primit? Căci, nu-i așa, nu știi niciodată, de unde sare iepurele ăla aurit cu un job mult visat? Ei, ce să se întâmple, se întâmplă… Potopul! De mesaje!

Hai să grupăm puțin vijelia de mesaje pe anumite categorii. 

A. Ajutor! Votează-mă!

Salut, unique2, am nevoie de ajutor. Cred că mi-ai văzut postările pe LinkedIn. Mă numesc Matilda, sunt în Comitetul Executiv al Asociației [Profesie Liberală] din Ghana. Sunt .. commitment.. enthusiasm… attention to detail… passionate… [în fine tot biletul de bullshit bingo]. Sper că te-am convins să te înregistrezi pentru vot și să mă alegi pe mine.

Dragă Matilda, bineînțeles că ți-am citit toate articolele de pe LinkedIn. Nu numai ție dar și altor sute de candidați din toate colțurile lumii. Când am făcut asta? Probabil în cele 6 ore din noapte în care nu sunt la serviciu. O să te votez, desigur. Am o mică problemă totuși. Sunt doar 7 locuri și am vreo 50 de cereri de vot aproape identice. Cum să fac?

B. Oportunitate fantastică… varianta prin învăluire

Salutare, sunt Jimena din Barcelona de la UltraCool Europe Bank. Banca noastră organizează un networking event în Londra la 2 pași de biroul tău. Mâncare și băutură pe gratis, urmate de o prezentare a oportunităților din bancă, urmată de o nouă rundă de socializare. Evenimentul are loc astăzi la ora 7 seara.

Daaa, partikip, partikip! Cum să fac să partikip?

Cel mai ușor e să îmi trimiți un cv actualizat și îți voi trimite detaliile necesare participării.

Ok, ia de-aici. Cum să fac să partikip?

Mulțumesc. Am uitat să menționez că oportunitățile pentru carieră sunt în Luxemburg. Participanții la networking event vor fi selectați pe baza cv-urilor în funcție de cerințele joburilor.

Morala: încă o seară în care mi-am plătit singur consumația. Grrr!

C. Oportunitate fantastică … varianta directă


Dragă unique2, sunt.. dar ce mai contează cine sunt.. important e că am oportunitatea anului. Un job de sclavete la o corporație din Botswana. Salariul este între 250.000 și 412.000 Pula

Mânca-le-ai valuta în care plătesc salariul!

D. Grădinare, nu vrei un castravete?


Unique2, hello! Sunt Johnny, ce mai faci? Am văzut pe LinkedIn că ești [titularatura aia șmecheră care dă impresia că sunt un fel de CFO]. Am colaborat cu sute de firme și știu că cel mai important lucru pentru o raportare fără cusur este un sistem de procurement. Când ne putem întâlni să-ți fac o prezentare cu ce sistem minunat pot eu să-ți implementez?

Nu, mulțumesc, avem și noi.

Da, dar noi suntem cei mai tari. Spune-mi la ce număr pot săte contactez să aranjăm o întâlnire..[…]

Peste două zile sună telefonul. Nu răspund ca nu recunosc numărul. Dau pe urmă căutare inversă pe TrueCall și văd că era Johnny de mai sus așa că decid să nu sun înapoi. Peste o oră primesc mail. Pe adresa de serviciu, că e ușor de aflat odată ce știi numele (nu e ca la unele bănci unde îți pune și al doilea prenume în mail, nici nu am un nume britanic gen John Smith care ar atrage o adresa de genul john.smith69@corporatia.com).

Unique, te tot caut. Am sistemul perfect. Dacă vrei un sistem complex, am soluția perfectă. Dacă […] Dacă […] Dacă […] Dacă te-ai lovit și nu poți să partikipi, spune-mi să sun la 999.

La atâtea glume în repertoriu, Johnny nu mi-a lăsat nicio alegere în afară de a intra în meniul Outlook. Message / Block / Block sender’s domain . Asta așa în caz că își pune asistenta să follow up.

E. Nevoie de candidați - faza finuță


Dragă unique2, în poziția ta de [titularatura aia șmecheră care dă impresia că sunt un fel de CFOeste necesar să ai cea mai bună echipă. Îți stăm la dispoziție oricând pentru recrutările de care ai nevoie. Avem în portofoliu mulți candidați cu o experiență bogată și cu studii de specialitate. Crezi că ne putem întâlni pentru a înțelege structura echipei pe care o conduci și să vedem cum te putem ajuta?

Dragă Recruiter, cred că realizezi că oamenii pot diferi de la corporație la corporație dar birocrația e întotdeauna aceeași. Nu vreau să-mi imaginez ce măciuci mi-aș lua dacă aș vorbi direct cu vreun recruiter înainte de scorpia de la HR sau înainte de aprobarea întregii camarile ierarhice. Așa că, dragă Recruiter, pe viitor bate la altă ușă. Mă refer la ușa aia pe care Dante ar fi scris Lasciate ogni speranza voi ch’entrate deși altcineva a scris RESURSE UMANE.

F. Nevoie de candidați - faza nesimțită


Dragă unique2, sunt SuperRecruiterul. Știu că recruitezi pentru o poziție de [..]. Am un candidat foarte bun, a lucrat la [..] și la [..] și cautâ un salariu între [..] și [..]. Îți atașez cv-ul candidatului, sună-mă la [….] dacă vrei să aranjezi un interviu.

Dragă SuperRecruiter, felicitări pentru trimiterea unui CV fără acordul deținătorului. Tot ce pot să aranjez e un interviu pentru tine. O să te vadă niște domni de la autoritatea în domeniu pentru reglementarea protecției datelor (GDPR) în UK. Nu-i nevoie să-ți pun o întâlnire în calendar, te caută ei când te aștepți mai puțin.

G. In Practice forever


InMailurile urmatoare (spoiler: urmează o exagerare!) sunt la fel de relevante precum ofertele de programator primite de măturătorii de la Microsoft. 
O parte din confuzie este datorată faptului că 20% -25% din activitatea Grupului la care lucrez este dată de o firmă de servicii profesionale. Adică o firmă cu angajați ce au profesii liberale (avocați, fiscaliști etc.) și care prestează pentru client. Adică Practice.

Dragă unique2, mi-a plăcut profilul tău, mai ales prin prisma actualei corporații și a celei la care a lucrat până în 2011. Suntem specializați în joburi în Practice oferind joburi de la senior la director în   Big Foot (ok, ok,  nu se numește Big Foot dar sună mai funky decât originalul), Mid Tier firms sau firme mai mici în zece locații și trei jurisdicții fiscale. Sună […], trimite […]

Dragă Recruiter, poate dacă ai fi mai puțin superficial, ai avea mai mult succes și n-ai da faliment peste trei luni. Nici nu e greu, pe bune. Știu că nu înțelegi nimic din specificațiile tehnice din profiluri sau CV-uri deși ești specializat. Dar măcar primul rând din descrierea postului dacă l-ai fi citit ai fi văzut ca sunt personal suport.

H. Freeze! I’m a recruiter, your CV or your life!


Dear unique2, my name is Luiza Popescu from Michael the Great Recruiter multinational. I came across your profile and I noticed that your Open to New Opportunities tab is active. Are you free to speak this week ? If you have an up to date CV available also, please send it through to LuizaPopescu@michaelTheGreat.com

Luiza, thanks for reaching out, but this is not something I am interested in. (ăsta e un feature mai nou al LinkedIn, apeși pe butonul ‘Not Interested’ și ți se generează un răspuns automat)

P.S. Mișto ice breaker. Suntem din aceiași țară dar te faci că plouă. Nu mă refer să scrii în engleză, dar puteai să faci o introducere mai prietenoasă. Faptul că avem ceva în comun e un selling point extraordinar și mi-ar fi putut atrage atenția. Dacă mergi pe premisa că numele angajatorului tău mă va face să tresar, te înșeli amarnic. Competiția e crâncenă.

P.S.2 Ok, vrei să mă convingi să-ți trimit cv-ul? De ce? Ce pui pe masă? Un rol, două care ar fi de interes? Mă refer la roluri pentru care nu s-a terminat recrutarea. Numai că știu cazuri în care candidatul câștigător a început munca deja de vreo două luni iar rolul pe care-l face este încă la vânzare pe siteul recruiterului. Cine aplică va fi sfătuit să încerce și alte roluri ale agenției minune.

P.S.3 Ce garanție am că Cv-ul meu nu va fi trimis ca momeală unui potențial angajator fără consimțământul meu? Cam de câte ori s-a întâmplat asta cu predecesorii tăi, Luiza? Am dovezi că s-a întâmplat cel puțin dată. 

P.S.4 Aștept încă scuze din partea colegului tău Lowry care m-a făcut să aranjez o deplasare în străinătate pentru un interviu fără a confirma niciodată interviul respectiv.


I. Cât ceri pe oră?


Bună unique2, sunt Ciaran și sunt specializat în recruitare de contractori. Am un rol fain pe 3 luni. Poți să-mi spui dacă ești interesat și ce tarif pe oră sau zi ai?

Bună Ciaran, chiar dacă azi am o cămașă frumoasă roz, nu m-am apucat de practicat meseria aia veche la care tariful e pe oră (la englezi merge și juma de oră, nu-i ține pe ei 60 de minute). Altminteri, dacă ai fi citit profilul de pe LinkedIn mai cu atenție ai fi văzut că în ultimii 12 ani am avut doar 3 joburi, ceea ce implică un job permanent, d-ăla cu 3 luni pre-aviz în loc de o săptămână cât vreți voi!

J. Ai fost selectat pentru o oportunitate,… Noel!


Unique2, ți-am văzut profilul și mă atrage postul tău de [titularatura aia șmecheră care dă impresia că sunt un fel de CFO]. Recrutez pentru clientul meu X un post de manager, spune-mi dacă ești interesat.

Da Anoushka, sunt.

Noel, spune-mi ce adresă de email ai.

Cine e Noel?

Scuze, vroiam să zic unique2. M-am grăbit. Ce adresă de email ai?

Întreabă-l pe Noel! Noeeel, Noeeel, noel, noooeel, you aaare the kiing of Iisrraael!

Nici măcar nu se apropia Crăciunul. 
Asta mi-a amintit totuși de un prieten programator. Omul scria de zor la un cod în Visual Studio. Din păcate, progrămelul nu executa ce-ar fi dorit al meu amic. Omul nu-și pierde răbdarea. Se mai gândește el cum să facă și-i vine o idee. Ia să vedem, acuma merge? Visual Studio își pierde însă răbdarea și își spune părerea sinceră despre bucățica de cod cu probleme.

Amicul nu s-a supărat, ba din contră a și distribuit pe facebook mesajul cu pricina și pun și eu mai jos captura de ecran.


 În caz că nu vi se încarcă poza, iată mai jos transcrierea postării respective

“ Line 4 // This code was generated by a tool.”Thanks. No need to insult me Visual Studio; although I’ve been called worse :) “

Acum nu știu cum definește Visual Studio un tool dar noi, oamenii din popor o definim așa.


Până la urmă i-am rămas recunoscător lui LinkedIn că lucrez cu Anoushka și nu cu Visual Studio.

Epilog


Am sumarizat cât de bine am putut Potopul. Numai că până și în Biblie potopul are un sfârșit. Iar în cazul de față nu creatorul (LinkedIn) i-a pus stop, ci chiar potopitul, adică eu. Am dezactivat rapid opțiunea minune (na, mă recruiterilor că nu mai sunt interesat de oportunități) am dezactivat notificările pe aplicație și am dat unsubscribe la orice tip de email de la LinkedIn. O dată pe săptămână mai intru pe site și răspund la un mesaj dintr-o sută. Dacă am chef.

Nu-mi închid contul, cum nu l-am închis nici la Yahoo messenger, myspace, hi5, neogen sau alte rețele sociale aflate cândva la modă.Adaptând puțin un refren mai vechi, mi-a rămas să-i cânt lui LinkedIn în felul următor:

You’re just a social network that I used to knoooooowww!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu