miercuri, 14 ianuarie 2015

Pet peeve - "Ce faci acolo?"

Nu ma dau mare, nici eu n-am auzit de termenul asta pana acum cativa ani, dar nu e un neologism si e destul de des folosit de catre nativii englezi. Ce inseamna? Pet peeve inseamna un inconvenient minor dar pe care un individ anume il percepe ca fiind suficient de suparator, cel putin intr-o masura mai mare decat alti indivizi. De pilda, exista cineva care este deranjat noaptea de cei care stau cu frana de picior la semafor (din cauza becurilor rosii de frana). Majoritatea n-avem nicio problema cu asta, dar pe el il enerveaza. Intelegeti ideea.

Cum s-ar traduce pet peeve? Habar n-am! Chichita? Hmm... nu stiu ce sa zic, totusi trebuie sa existe un inconvenient care iti este provocat si pe care ceilalti ar putea sa-l evite. Mai bine il lasam asa in engleza si sa va marturisesc ce pet peeve am eu.

Ce faci acolo?

Ce faci acolo? Nu, nu va grabiti sa postati un comentariu de genul "Ce sa fac? Iti citesc blogul, d'oh?!!?" Intrebarea nu e pentru voi, e pentru mine si este pet peeve-ul meu cand imi este adresata. Pur si simplu nu suport sa fiu intrebat / interogat ce fac.

Cred ca isi are originea in copilarie. Imaginati-va. Imi fac lectiile de vreo 3 ore, la un moment dat fac o pauza si iau revista "Ecran-Magazin". Peste un minut se deschide usa si intra maica-mea tocmai cand ajunsesem la pagina despre sex si zice:  "Ce faci acolo?"

Din copilarie ajungem la viata de barbat cvasi-insurat (zic cvasi ca n-am dat pe la starea civila) si ma trezesc cu aceeasi intrebare. "Ce faci acolo?". Pai ce sa fac draga sotioara, stiu ca trebuie sa curat pastarnacul si morcovii, dar uite ca a dat Chelsea gol si m-am repezit la televizor sa vad mai bine golul lui Diego Costa!

I want to know what you're doing!

Lasam copilaria, lasam viata casnica si ajungem la locul unde se intampla chestiile care ajung pe blog: corporatia. Cum au trecut 10 ani fara sa se declanseze "animalutul" nu stiu. Dar si cand a venit iunie 2013.... Oaleuuuuu!

Se facea asa ca era plecat sefu in concediu si ca seful sefului ne cheama in birou sa ne intrebe... ce facem! Nu ce mai facem, ci ce facem! Cu ce ne ocupam in urmatoarele doua saptamani pana cand se intoarce sefu din concediu. Oaleuuuu! Cum? Ce-l doare pe el ce fac eu? Ce? Am ratat vreodata vreun deadline? Nu mi-am facut vreodata treaba? Oaleuuuuu!

Se intoarce sefu din concediu si imi face evaluarea de mid-year. Buna in general, dar il pune dracu sa spuna ceva de genul "e important ca unique2 sa furnizeze updates pentru ca managerul de linie sa stie ce face mai ales in intra-month". What?!? Oaleuuuuu! Cum? Sunt spionat? Ma banuieste ca frec menta? Nu-i ajunge cat am muncit? Oaleuuuu!

S-a lasat cu un email lung. De la mine catre el. In care ii bateam asa obrazul ca nu mi se pare frumos ce-a facut. Si ca sa-i spui unui subordonat "I don't know what you're doing!" nu denota prea multa incredere. Nici pe el nu-l favorizeaza ca manager. I-am si sugerat ca pot sa-i fac un timesheet daca e asa de curios. In fine, s-a tot jurat ca nu asta a vrut sa spuna, si ca doar vrea sa stie cum stam cu anumite proiecte. Si ca o sa fie mai specific data viitoare.

Now I start to know...

Am crezut ca a inteles mesajul dar mi-am dat seama ca m-am inselat cand a venit evaluarea de la sfarsitul lui 2013. In care Tipicaru naibii mentiona ca au fost imbunatatiri si ca "now I know more what unique2 is doing". Oaleuuuuu! Nu s-a invatat minte? Ce mai vrea sa stie? Cum adica more? Nu intelege ca nu e treaba lui? Oaleuuu!

Anul 2014 a adus noi situatii in care sa-si etaleze talentul de control freak si sa-mi transfere pet peeve-ul in obsesie. A pus intalniri bilunare cu toata echipa si intalniri lunare cu mine, cica 121. Cica sa spuna fiecare ce face in intalnirile alea. Si din cand in cand sa-l mai copiez in mailuri. "Pentru ca, argumenta el, stiu si eu daca ma intreaba cineva intr-o intalnire in primul rand. Si in al doilea rand, I know what you're doing, which is good! Oaleu, oaleu, oaleu! Asta o face intentionat, sa vada cat de bine / prost stau cu nervii!

In fine, vine 2015. Apropos, La multi ani tuturor cititorilor! Munca a inceput pe 2 ianuarie din motive pe care o sa le expun in alta postare. Pe 5 ianuarie trebuia sa avem sedinta cu echipa. Deschid outlookul si vad ca sedinta e anulata. Yeeeey! Citesc si motivul si turbez: "Cancelled due to year-end close, because we all know what we're doing".

Da de ce?

Si acestea fiind zise, vine si intrebarea: "De ce?" De ce faci toate astea cand ti s-a sugerat clar ca nu-mi place? Bine, pe el n-are rost sa-l intreb ca oricum are limbaj de lemn si iti deseneaza o imagine in care el e in centrul universului. Asa ca m-am chinuit si am reusit sa ii intru in calendarul de pe Outlook ca sa aflu de ce.

In primul rand, seful lui a fost foarte dezamagit cu abilitatile de manager. Atat de dezamagit in care i-a pus lui intalniri bilunare in care sa-i explice ce progrese a facut cu technical skills si people approach. In al doilea rand, un alt sef de la Centru ii cere lunar un fisier Excel cu Book of Work prin care el trebuie sa explice cam la ce proiecte lucram.

Motiv pentru care Tipicarul vrea sa impuste doi iepuri. In primul rand, vrea sa demonstreze ca interactioneaza mai mult cu angajatii. Ceea ce e adevarat, numai ca o face din ce in ce mai prost. Si in al doilea rand, doar doar o afla ceva ce el nu stie deja prin care sa completeze acel Book of Work. Daca m-ar fi rugat, as fi putut sa fac eu fisierul ala in 5 minute, ca doar ma pricep la bullshituri.

Dar in loc de Book of Work o sa-i fac un Time Sheet care sa arate cam asa:

9 - Verificat mailuri
9.15 - Raspuns mailuri
9.45 - Raspuns la raspunsurile de la mailurile trimise
10.30 - Pipi
10.35 - Cautat mandarine in cosul de fructe
10.40 - Mancat mandarine etc.

Sper sa fie multumit :) Urmatoarea intalnire e pe 19 ianuarie.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu